Menu

Karbohidratet: kur është më mirë t’i konsumoni dhe çfarë të bëni në rast të diabetit?

Karbohidratet: ka shumë dyshime që shoqërojnë këtë kategori të lëndëve ushqyese, siç shpjegojnë ekspertët e Institutit të Lartë të Shëndetit në një artikull të botuar në pjesën kushtuar miteve të rreme dhe mashtrimeve të portalit të informacionit IsSalute.

Eshtë e gabuar të besosh se të hash karbohidrate gjatë darkës është e keqe për ty! Ky është një besim i gabuar: nuk ka rëndësi në cilën orë të ditës hani karbohidrate, por më shumë se sa futen në ditë. Buka, makaronat dhe orizi janë ushqime të pasura me karbohidrate: lëndë ushqyese që trupi ynë i përdor në mënyrë preferenciale për të marrë energji. Për një dietë të ekuilibruar, sigurisht që është e rëndësishme të mos hani më shumë seç duhet dhe të jeni të kujdesshëm që t’i konsumoni në pjesë të përshtatshme për trupin, moshën dhe aktivitetin tuaj fizik. Eshtë gjithashtu mirë të merrni disa masa paraprake, për shembull për të shmangur erëzat e përpunuara për pjatat e para. Sidoqoftë, besimi se karbohidratet duhet të përjashtohen nga dieta, ose se është më mirë t’i hani ato gjatë ditës dhe jo në mbrëmje, është i pabazë.

Krono-dieta është në qendër të hulumtimeve të ndryshme shkencore, të cilat synojnë të kuptojnë se si luhatjet hormonale që ndodhin gjatë ditës mund të kenë një lidhje me përdorimin e ushqyesve të futur me ushqimin dhe se si kjo marrëdhënie mund të luajë një rol të rëndësishëm në shtimin dhe humbjen e peshës. Sidoqoftë, kjo është shumë më e përgjithshme sesa përqëndrimi vetëm në konsumin e karbohidrateve gjatë vaktit të mbrëmjes. Sidoqoftë, ajo që është e rëndësishme nuk është të konsumoni vakte shumë të bollshme vonë në mbrëmje, veçanërisht të pasura me yndyrna, pasi energjia e tepërt e fituar para se të shkoni në shtrat është më e vështirë për tu djegur dhe ka më shumë gjasa të grumbullohet në formën e yndyrës në trup. Mendimi i zakonshëm, i përhapur veçanërisht në mesin e sportistëve, për të mos marrë karbohidrate në darkë, vjen kryesisht nga besimi i gabuar se nëse merren para gjumit dhe në mungesë të aktiviteteve të forta fizike, ato rrisin shanset për t’u transformuar në yndyrë.

Duhet të theksohet se konsumi i energjisë gjatë gjumit nuk është aq i ndryshëm nga ai i një aktiviteti të ulur në mëngjes, si të ulesh në një tavolinë para një kompjuteri. Në të vërtetë, për ata që kanë vështirësi për të fjetur natën, një darkë e bazuar në karbohidrate duket se favorizon pushimin e natës, duke stimuluar prodhimin e serotoninës (molekula e mirëqenies) e dobishme për të fjetur më të qetë dhe të plotë. Në realitet, karbohidratet jo domosdoshmërisht ju shëndoshin dhe kjo nuk ndryshon në bazë të kohës kur ato konsumohen: ju dhjamoseni kryesisht për shkak të një tepricë të kalorive të futura dhe një shpërndarje të pasaktë të lëndëve ushqyese në lidhje me nevojat e trupit. Nëse hani më shumë seç është e nevojshme, shtimi i yndyrës në trup është i pavarur nga përbërja e dietës: në fakt, llogariten kaloritë totale.

Në mënyrë të ngjashme, një sasi e saktë e kalorive e llogaritur në nevojat personale të energjisë dhe e shpërndarë në përqindjet e duhura të lëndëve ushqyese, nuk çon në shtim në peshë, pavarësisht se kur konsumohen disa ushqime në krahasim me të tjerat. Eshtë e qartë, që sasia e karbohidrateve që do të konsumohen çdo ditë ndryshon nga personi në person; në përgjithësi, duhet të arrijë në rreth 45-60% të kalorive ditore të konsumuara dhe sigurisht që është e rëndësishme të mos e tejkaloni. Sidoqoftë, në vend që t’i kushtoni vëmendje “kur” hamë, është e rëndësishme të mendoni për “si” dhe “çfarë” hamë, duke qenë të kujdesshëm për të ndjekur një dietë të saktë dhe të ekuilibruar.

Nëse hamë bukë dhe makarona, a mund të mos marrim ilaçe për diabetin?

Gabim.Ushqyerja luan një rol qendror në parandalimin dhe trajtimin e diabetit mellitus, por nuk mund të zëvendësojë në asnjë mënyrë ilaçet. 90-95% e të sëmurëve nga diabeti preken nga diabeti i tipit 2, dikur i quajtur në mënyrë të papërshtatshme “ushqim”. Kjo sëmundje në përgjithësi shfaqet në moshën madhore (2/3 e rasteve të diabetit prekin njerëzit mbi 64 vjeç) edhe pse, vitet e fundit, kemi një numër në rritje të adoleshentëve të prekur. Në Itali, mbi 3 milionë njerëz janë të prekur nga diabeti i tipit 2, i barabartë me 5.5% të popullsisë; vlerësohet gjithashtu se këtij numri i duhet shtuar rreth 1 milion njerëz që nuk e dinë se kanë sëmundjen.Ushqimi i duhur është thelbësor për njerëzit me diabet dhe nuk ndryshon shumë nga ajo që çdokush, edhe në shëndet të përsosur, duhet të ndjekë.Sa i përket karbohidrateve, zgjedhja duhet të bëhet per ushqimet me një indeks të ulët glicemik (aftësia e një ushqimi për të rritur nivelet e sheqerit në gjak pas një vakti). Makaronat, bishtajoret dhe drithërat kanë një indeks glicemik më të ulët se buka, për shembull, orizi ka një indeks të lartë glicemik. Nëse pavarësisht nga recetat dietike, vlerat e glukozës në gjak nuk kontrollohen mirë, atëherë është e nevojshme të merren ilaçe që sjellin sheqerin në gjak në nivelet normale.

Fillimi i terapisë me ilaçe, megjithatë, në asnjë mënyrë nuk duhet të bëjë që njerëzit të ndalojnë ndjekjen e një diete të duhur dhe të bëjnë aktivitet të rregullt fizik. Këto mënyra jetese konsiderohen të jenë baza e parandalimit dhe trajtimit të diabetit.

Burimi: Il fatto Alimentare

Qendra Alert – alert.al

Related Posts