Angazhimi i kompanive ushqimore për të tregtuar produktet e tyre në mënyrë të përgjegjshme nuk arrin të mbrojë fëmijët evropianë nga reklamat që lavdërojnë ushqimet e pashëndetshme. Ky është rezultati i një sondazhi të shpejtë nga BEUC dhe dhjetë organizatave anëtare të tij, të kryer në pranverën e vitit 2021, si pjesë e një projekti të inicuar nga Profesoresha Amandine Garde nga Universiteti i Liverpoolit.
Me dëshmi të shumta se, vetërregullimi i industrisë së marketingut të ushqimit për fëmijët nuk po funksionon, grupet e konsumatorëve advokojnë për rregullat e detyrueshme të BE -së. Obeziteti dhe mbipesha prekin një në tre fëmijë në Europë. Institucione të shumta, përfshirë Organizatën Botërore të Shëndetit, kanë njohur ndikimin e fortë që marketingu i ushqimeve të pashëndetshme ushtron mbi sjelljet e të ngrënit të fëmijëve. Megjithatë, nuk ka rregulla të detyrueshme në mbarë BE-në për të frenuar marketingun e ushqimit për fëmijët. Garancia e vetme është një iniciativë vullnetare nga kompanitë kryesore ushqimore, e quajtur Premtimi i BE-së, për të kufizuar marketingun e tyre. Por, pasqyra e grupeve të konsumatorëve e publikuar sot hedh dritë mbi të metat: Kriteret ushqyese janë shumë të dobëta, produktet që konsiderohen të pranueshme për t’ju tregtuar fëmijëve janë shumë më të larta në lëndë ushqyese shqetësuese sesa rekomandojnë autoritetet e pavarura të shëndetit publik. Shfaqjet televizive të njohura rrëshqasin në rrjete, pavarësisht nga përqindja e madhe e fëmijëve në audiencë. Rregullat nënvlerësojnë ekspozimin domethënës dhe taktikat e fuqishme të marketingut të përdorura si në botën dixhitale ashtu edhe në atë fizike. Kompanitë vazhdojnë me shkeljen e rregullave të tyre dhe procesi i ankesës “për Pengun e BE-së” është shumë i ngadalshëm, i errët, jokonsistent dhe i butë.
Në dritën e mangësive të tilla të dukshme, grupet e konsumatorëve bëjnë thirrje për: Një ndalim në internet të tregtimit të produkteve ushqimore të pashëndetshme, përfshirë faqet e internetit të kompanive ushqimore dhe llogaritë e mediave sociale. Një mori televizizionesh, nga ora 6 e mëngjesit deri në 11 pasdite duhet të ndalojnë transmetimin e reklamave të ushqimeve të pashëndetshme, kur fëmijët shikojnë më shumë TV. Ndalimi i përdorimit të teknikave të marketingut tërheqëse për fëmijët në paketimin e ushqimit (p.sh. personazhet vizatimorë dhe maskotat e markës) .
Monique Goyens, Drejtoresha e Përgjithshme e BEUC, duke komentuar shqetësimet tha se, “herë pas here, vetërregullimi ka treguar që nuk është në gjendje të kufizojë vërtet reklamat që synojnë fëmijët. Angazhimet e vetë industrisë ushqimore shërbejnë thjesht për të siguruar politikëbërësit në letër dhe për të blerë kohë për veten, ndërsa fëmijët tanë ushqehen me reklama që promovojnë ushqime të pashëndetshme ditë pas dite”. “Sondazhi ynë, në të gjithë Evropën nxjerr në pah gamën e gjerë të taktikave që industria ushqimore ka vendosur. Qoftë një sfidë e vallëzimit të pijeve të gazuara në Instagram, vendosja e produkteve të paketimeve me patate të skuqura të kapura në një lojë video, ose një reklamë tërheqëse e ushqimit të shpejtë pranë një sheshi lojrash, bëjnë që, për fëmijët është thjesht e pamundur që të injorojnë reklamat dhe që shtyjnë ushqimet. Me praninë e plotë tëe reklamave të tilla bindëse e bëjnë të duket normale të pini sodë, siç do të pinte ujë, ose një pako me patatina të skuqura në vend të një mollë. “Duke ditur ndikimin e fuqishëm të reklamës së ushqimit në ushqyerjen e fëmijëve, së bashku me një epidemi të obezitetit, politikëbërësit nuk mund t’i varin kokat e tyre. Marketingu i ushqimeve jo të shëndetshme do të vazhdojë të rritet, nëse nuk i japim fund tani. Tani është koha e duhur që BE -ja të marrë vendimin e saj dhe më në fund të dalë me rregulla të forta”, tha Monique Goyens.
Amandine Garde, Profesore e Drejtësisë në Universitetin e Liverpoolit, shtoi ndër të tjera se, “ekziston një konsensus ndërkombëtar në rritje se, vetërregullimi i industrisë ka dështuar në mënyrë të vazhdueshme për të mbrojtur fëmijët nga ndikimi i dëmshëm që ka marketingu i pashëndetshëm i ushqimit në shëndetin dhe të drejtat e tyre. Në dritën e natyrës ndërkufitare të kaq shumë marketing të ushqimit, është e papranueshme që Bashkimi Evropian ka mbajtur një qëndrim kaq pasiv ndaj problemit për më shumë se dy dekada. Ky projekt përforcon argumentin se, për të qenë efektive, reformat legjislative duhet të nxiten nga prova, jo nga një besim dogmatik, i gabuar në virtytet e vetërregullimit”.
Siç njofton BEUC (Organizata Europiane e Konsumatorit), ne përzgjodhëm ato që konsideruam se po shkelnin angazhimin kryesor të kompanive ushqimore dhe pijeve të BE -së për të tregtuar produktet e tyre me përgjegjësi ndaj fëmijëve, sipas idesë “Premtimi i BE -së”.
Kompanitë ushqimore përdorin një grup në rritje të teknikave efektive në botën dixhitale, p.sh. ndikuesit e mediave sociale që lavdërojnë produktet e tyre, sponsorizojnë garat në internet ose reklamat televizive gjatë programeve të kohës kryesore me një audiencë të lartë për fëmijë. Mjedisi i jashtëm është gjithashtu i shfrytëzuar gjerësisht nga kompanitë ushqimore për të synuar të rinjtë, të tilla si përmes reklamave në vende të afërta të vizituara nga fëmijët, sponsorizime sportive ose produkte të vendosura brenda zonave të fëmijëve në supermarkete.
Ky projekt u frymëzua dhe u inicua nga Profesor Amandine Garde (Universiteti i Liverpool) e cila, së bashku me Dr. Mimi Tatloë-Golden, Dr. Marine Friant-Perrot (Universiteti i Nantes), dhe Dr. Emma Boyland (Universiteti i Liverpool ), ofroi këshilla dhe mbështetje të ekspertëve gjatë gjithë zhvillimit të projektit.
BE-ja humbi një mundësi në vitin 2018 gjatë rishikimit të Direktivës për Shërbimet Mediatike Audio-Vizuale. Në vend që të futen rregulla të rrepta të reja në mbarë BE-në për të rregulluar ndikimin e fuqishëm të marketingut në zakonet e të ngrënit të fëmijëve, Direktiva thjesht kërkon që Shtetet Anëtare të BE-së të inkurajojnë përdorimin e kodeve vetërregulluese ose bashkërregulluese, d.m.th., rregullat vullnetare të vendosura nga vetë ofruesit e shërbimeve të medias audio-vizuale, ose në bashkëpunim me sektorë të tjerë (p.sh., industria e ushqimit, reklamave).
Grupet e konsumatorëve kërkojnë përfundimin e filmave vizatimorë mbi ushqimet e fëmijëve të sëmurë.
Burimi: beuc.eu
Qendra Alert – Alert.al
LINI NJË KOMENT