Në shkurt të vitit 2022 shpërtheu lufta në Ukrainë dhe çmimi i vajit të lulediellit u lartësua në disa javë. Çmimi u rrit në një mënyrë të pabesueshme për shkak të vështirësive të furnizimit për shkak të bllokadës detare të vendosur nga Rusia. Efektet në supermarkete ishin të menjëhershme dhe titujt e gazetave e përmbledhin mirë situatën: “Vaji i lulediellit si ari”, “Çmimet rriten në qiell” dhe disa raporte raportojnë zhdukjen e shisheve nga raftet pavarësisht nga rritja e listave të çmimeve.
13 muaj pas fillimit të luftës, situata duket se është stabilizuar: vaji i lulediellit gjendet rregullisht dhe çmimi është kthyer në nivelet e një viti më parë. Kjo situatë normale nënvizohet nga Assitol (Shoqata Italiane e Industrisë së Vajit të Ullirit) që në një shënim kujton rëndësinë e vajit të lulediellit për industrinë ushqimore italiane. Ne konsumojmë rreth 800 mijë ton në vit veçanërisht për prodhimin e konservave, salcave, biskotave, snacks, bukë, majonezë dhe vaj. Industria italiane prodhon vetëm 150 mijë ton dhe pjesa tjetër u importua, veçanërisht nga Ukraina së bashku me Rusinë, para luftës, përfaqësonte 60% të prodhimit botëror të vajit të lulediellit dhe rreth 75% të eksporteve botërore. Fakti pozitiv është se Ukraina, pavarësisht nga lufta ka arritur të garantojë eksportet duke u përqëndruar jo vetëm në transportin detar, por edhe në transportin hekurudhor e rrugor.
Për këtë arsye, prej disa muajsh, shoqatat e konsumatorëve dhe organizatat bujqësore kanë bërë thirrje që paketimi ushqimor të kthehet në etiketimin e një viti më parë. P.sh. “vajrat bimore dhe yndyrnat (luledielli, palma, misri, sojë, etj.)”
Në Itali, falë fushatës kundër pranisë së ekzagjeruar të vajit të palmës, kryer nëntë vjet më parë nga Il Fatto Alimentare me tregtinë e madhe italiane të ushqimit dhe ndaj presionit në rritje nga konsumatorët, industria ushqimore e ka braktisur gradualisht vajin e palmës. Fushata i ftoi prodhuesit të kufizonin përdorimin e vajit të palmës, pasi është një përbërës me një sasi acidesh të ngopura dhjamore të ngjashme me gjalpin. Konsumatorët nuk e kuptuan se mjaftonte të hanin një briosh, 4 biskota dhe një prerje gjatë ditës për të marrë pothuajse 20 gramë yndyrë të ngopur. Kompanitë u justifikuan me motivin e rremë se vaji i palmës ishte i nevojshëm për të garantuar konsistencën e duhur ndaj ëmbëlsirave, ushqimeve dhe përhapjeve. Pas fushatës sonë, shumica dërrmuese e industrive ushqimore italiane zëvendësuan vajin e palmës me vaj luledielli dhe në një masë më të vogël me vajrat e tjera të fares, pa dëmtuar përbërjen e produkteve. (IlFattoAlimentare)
Qendra Alert/Alert.al
LINI NJË KOMENT